کلات دانلود مشاهده بارسلونا رئال مادرید

کلات: دانلود مشاهده بارسلونا رئال مادرید بارسلونا رئال مادرید گل راکیتیچ

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اقتصادی نیازمند شبکه‌های قدرتمند بازاریابی هستیم ، غفلت از ظرفیت خاص گیاه های درآمدزا در کشور

تنوع اقلیمی کم نظیر کشور عزیزمان ایران زمین،پهنه جغرافیایی وسیع و عقبه و اعتبار قابل اعتنایی که در عرصه طب سنتی و دارویی از آن برخوردار است،فرصتی خاص محسوب

نیازمند شبکه‌های قدرتمند بازاریابی هستیم ، غفلت از ظرفیت خاص گیاه های درآمدزا در کشور

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، در طول یک دهه اخیر، گرایش و میل به عموم مردم جهان، نسبت به طب دارویی و سنتی، با اقبال قابل توجهی همراه شده است است.
اگرچه عنوان طبابت و علم پزشکی نوین همچنان نقش تعیین کننده ای را در حوزه درمان به خود تخصیص داده شده است داده هست، ولی این امر نافی تأثیرگذاری اثبات شده است طب سنتی در برطرف امراض و بیماری های گوناگون نیست.

عبارات مهم : تجارت

با مطالعه تاریخ علم و طب سنتی، به این واقعیت پی خواهیم برد که کشور کشور عزیزمان ایران از اعتبار و عقبه قابل اعتنا و برجسته ای در این حوزه برخوردار است.
تنوع اقلیمی، پهنه جغرافیایی وسیع، اعتبار علمی، تکثر و تعدد مناطق روستایی به عنوان یکی از ظرفیت های تولیدی برجسته در حوزه تولید و برداشت گیاه های دارویی از مؤلفه هایی است که به مثابه زنجیره ها و حلقه های به هم پیوسته، مکمل پیشرفت و حصول توفیقات مؤثر در این حوزه به شمار می روند.
بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران حوزه طب سنتی و کشاورزی قائل به این امر هستند که یکی از مصادیق اقتصاد دانش بنیان را می توان در عرصه گیاه های دارویی جستجو کرد.
به واقع نگاه علمی به این حوزه و برداشت، فرآوری و تولید گیاه های دارویی با همیاری و هم نوایی شرکت های دانش بنیان، مؤلفه ای است که با اتکای به آن می توان اشتغال روستایی را به میزان قابل توجهی تقویت و پشتیبانی کرد.
عیسی عبدالملکی، دانش آموخته رشته کشاورزی، در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به معضل مهاجرت روستانشینان و پیامدهای مخرب خالی شدن این مناطق از جمعیت و به تبع آن سوق پیدا کردن این گروه ها و اقشار جمعیتی به سمت کلانشهرها، عنوان کرد: رشد و گسترده تر شدن حاشیه نشینی و پیامدهای مخرب رشدِ فراتر از معمول جمعیت در مناطق شهری و ضرب موزیک دلواپس کننده کم کردن ضریب جمعیت و سکونت در مناطق روستایی، از مخاطراتی به شمار می رود که به تدریج به تضعیف یکی از ظرفیت های عظیم و بالقوه تولیدی در کشور که همان مناطق روستایی است ، منتهی خواهد شد.
وی افزود: توسعه شهری، بدون توسعه روستایی محقق نخواهد شد و به تبع کند شدن روند شکوفایی در عرصه روستایی، کلیت کشور را با چالش ها و هزینه هایی سنگین مواجه خواهد ساخت.
عبدالملکی گفت: یکی از راهکارهای برون رفت از این معضل به توجه و سرمایه گذاری در بخش گیاه های دارویی معطوف می شود و به تعبیری با تمرکز و اتخاذ تمهیدات مؤثر و برنامه ریزی مدون در حوزه مذکور، قادر خواهیم بود، علاوه بر سود آوری سازنده، معضل بیکاری در مناطق روستایی را نیز کنترل و مهار نماییم.
دانش آموخته رشته کشاورزی عنوان کرد: از سوی دیگر، نقش سازنده این ظرفیت در فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی و توسعه صاردات غیر نفتی بسیار قابل توجه است.
وی افزود: یکی از محاسن فعالیت در این عرصه به عدم نیاز به سرمایه گذاری های کلان معطوف می شود و به واقع از این وقت و شاخصه می توان به عنوان مُشَوِقی در جهت جذب سرمایه گذاری هر چه زیاد در این حوزه بهره برد.
عبدالملکی عنوان کرد: خرید تضمینی گیاه های دارویی به نحوی که با خُلفِ وعده و ادعاهای واهی و بی عمل همراه نشود، یکی از راهکارهایی است که می تواند انگیزش مورد نیاز جهت زیاد کردن فعالیت ها در این عرصه، مهیا سازد.
از تلاش جهت حفظ محیط زیست تا ارائه تسهیلات کم بهره
نصیر شکوهی، یکی از فعالان حوزه تولید گیاه های دارویی، در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به ضرورت تلاش جمعی جهت حفظ سلامت زیست محیطی به عنوان یکی از پیش نیازهای صیانت و حراست از این ظرفیت خدادادی گفت: متأسفانه سیر تخریب محیط زیست در طول سالیان گذشته به میزانی شدت یافته که از این معضل می توان به عنوان یکی از جدی ترین مخاطرات موجود در کشور یاد کرد.
وی افزود: بدون تردید، با تخریب محیط زیست، امکان حفظ و نگهداری و استمرار فعالیت ها در بخش کاشت و برداشتِ گیاه های دارویی نیز سخت و سخت می شود که حصول این امر (حفظ حداکثری سلامت زیستی محیطی) مستلزم عزمی جدی، ملی و فرابخشی است.
شکوهی عنوان کرد: یکی دیگر از الزامات پیشرفت و نائل شدن به موفقیت هر چه زیاد در این عرصه، به پرداخت و ارائه تسهیلات کم سود معطوف می شود که قطعاً با آینده نگری و زمینه سازی جهت پرداخت بسته های تشویقی و حمایتی می توان به توفیقات سازنده ای در عرصه طب سنتی و گیاه های دارویی و توسعه صادرات هر چه زیاد در این بخش نائل شد.
تسهیل روند مبادلات بانکی،لازمه توسعه صادرات گیاه های دارویی است
فرید مداح، کارشناس حوزه کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به اقبال مطلوب و قابل توجه بسیاری از جوامع و کشورها به خرید و واردات گیاه های دارویی گفت: قطعاً ضریب تقاضای واردات این محصولات از کشور کشور عزیزمان ایران قابل اعتنا هست، ولی این امر مستلزم تأمین و فراهم نمودن پیش نیازهایِ خاصِ به خود است که یکی از این الزامات به تسهیل روند مبادلات بانکی معطوف می شود.
وی افزود: انتظار می رود در خصوص سهولت مبادلات بانکی و برطرف بعضی موانع، گام های مؤثرتری برداشته شود لیکن تا زمانیکه این امر با کندی و فرسایش مواجه باشد، امکان توسعه صادرات گیاه های دارویی به عنوان مؤلفه ای اثربخش در ارتقای سطح صادرات غیر نفتی فراهم نخواهد شد.

لزوم ارتقای تحقیقات مراکز علمی و آزمایشگاهی کشور،در بخش گیاه های دارویی احساس می شود
فهیمه اسماعیل بیگی، کارشناس حوزه طب دارویی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به نقش حائز اهمیت تحقیقات و پژوهش های علمی و دانشگاهی، در توسعه ظرفیت ها و توانمندی های مرتبط با این عرصه، گفت: قطعاً با حمایت و هم راستایی هر چه زیاد توانمندی های علمی و آزمایشگاهی کشور در جهت توسعه علمی و حجمی تولید و برداشت گیاه های دارویی و فرآوری آن، قادر خواهیم بود بازارهای هر چه بیشتری از کشورهای منطقه را فتح کنیم.
وی افزود: بعضی گمان می کنند که سود آوری تجارت و صادرات گیاه های دارویی ناچیز هست، ولی این ذهنیت صحیح نیست و مصادیق و مثال های بسیاری را در جهت نقض این ادعا می توان مطرح کرد.
اسماعیل بیگی عنوان کرد: به عنوان مثال، کشور کانادا در سال 2000 از محل صادرات جنسینگ از کشور کره جنوبی، بیش از 60 میلیون دلار هزینه کرده که با در نظر گرفتن تنوع گیاه های دارویی و گستره و تنوع بازار تقاضا جهت چنین محصولاتی، به روشنی به ظرفیت سوددهی این عرصه، پِی خواهیم برد.
وی در خاتمه یادآور شد: شبکه بازاریابی قدرتمند از دیگر ضروریاتی است که نباید از آن غافل شد و قطعاً با تأمین چنین الزامات و اقتضائاتی قادر خواهیم بود به موفقیت های چشمگیری در عرصه های اشتغالزایی، صادرات و سودآوری از این ظرفیت بالقوه و موهبت خدادادی دست یابیم.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تجارت | دارویی | صادرات | کشاورزی | خبرنگار | کشاورزی | اقتصادی | طب سنتی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه